Kamil Barcik za kierownicą studenckiego motocykla, fot. John Robinson
Zespół studentów koła naukowego WUT SiMRacing, działającego przy Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych, ostatnio zdobytymi pucharami potwierdził efekty swoich prac nad motocyklem wyścigowym.
Długi weekend majowy był dla ekipy WUT SiMRacing wyjątkowo pracowity. W jego trakcie studenci zaliczyli występu aż na dwóch imprezach, podczas których mieli okazję po raz pierwszy przetestować swój motocykl na pełnowymiarowym obiekcie wyścigowym.
Młodzi konstruktorzy wzięli udział w pierwszej rundzie Mistrzostw Słowacji rozegranej na torze Slovakiaring (seria Alpe Adria Vintage), pojawili się także na brytyjskim torze Oulton Park w wyścigu towarzyszącym Bennetts British Superbikes. Start w słowackich zawodach zakończył się zdobyciem drugiego i trzeciego miejsca podczas oddzielnych wyścigów w połączonej klasie 125SP oraz Moto3. Do obydwu sukcesów przyczynił się również Kamil Barcik, dwukrotny zdobywca Pucharu Polski, który zasiadł za kierownicą studenckiego motocykla.
Start w wymienionych zawodach umożliwiło wsparcie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego udzielone w ramach projektu Najlepsi z najlepszych 3.0. Droga do osiągniętego ostatnio sukcesu rozpoczęła się bowiem już w marcu 2017 roku, kiedy to siedmioosobowy zespół studentów Wydziału SiMR we współpracy ze studentem ASP w Warszawie rozpoczął prace nad zbudowaniem motocykla na zawody Moto Student. Mimo wysiłków zespołu – o których można przeczytać w artykule z serii Badania – Innowacje – Technologie – nie zostały one ukończone. To, co nie udało się w 2018 roku, zostało na szczęście zrealizowane w tym roku.
Zespół twórców motocykla planuje w najbliższym czasie kolejne dwa starty, tym razem w Pucharze Polski na Torze Poznań i podczas pierwszej edycji zawodów Moto Engineering Italy.